Mrowienie palców - co może oznaczać?

06-14-2017

Mrowienie palców, drętwienie czy inaczej zwane parestezje potrafią uprzykrzyć życie. Dolegliwość może pojawić się znienacka, mieć charakter trwały bądź zmienny, w zależności od przyczyny. Niekiedy obejmuje także nadgarstki i dłonie. Najczęściej dotyka osoby pracujące przy komputerze oraz wykonujące inne prace mocno obciążające ręce.

Możliwe przyczyny

Przyczyn mrowienia w rękach może być wiele. Wśród nich najczęstsze to:

SCHORZENIA KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO

Zbyt duże obciążenie kręgosłupa szyjnego może być wywołane np. niewłaściwą i długotrwałą pozycją, np. w czasie pracy przy komputerze i destabilizacji mięśni podtrzymujących ten odcinek kręgosłupa

UCISK NERWÓW

To tzw. zespół cieśni nadgarstka, który wywołany jest przed nadmierny ucisk na nerwy biegnące w naszych rękach, właśnie na wysokości nadgarstka. Za powstawanie tej dolegliwości może odpowiadać np. niewłaściwa pozycja w trakcie pracy przy komputerze, długotrwałe korzystanie z myszy komputerowej i układ sylwetki.

Profilaktyka

Jak zawsze w przypadku problemów z kręgosłupem, na początek warto zadbać o profilaktyczne ćwiczenia, które wzmacniają mięśnie grzbietu i szyi, a tym samym dobrze działają na kręgosłup stabilizując go.

W przypadku podejrzenia zespołu cieśni nadgarstka warto zainwestować w ergonomiczne podkładki pod mysz i pod ręce do pisania na klawiaturze. Dzięki takiemu miękkiemu podkładowi nerwy nie będą tak bardzo uciskane. Można także kupić specjalną, ergonomiczną mysz.

Terapia

Jeśli mimo profilaktyki problemy się pojawiają i nasilają, konieczna będzie konsultacja z fizjoterapeutą lub lekarzem, a może wykonanie dodatkowych badań.

Fizjoterapeuta na początek zbada kręgosłup, by sprawdzić czy tam nie kryje się przyczyna dokuczliwego drętwienia. Jeśli tak, może wspomóc elektroterapią, masażem, terapią punktów spustowych czy kinesiotapingiem. Metody są oczywiście dobierane indywidualnie dla każdego pacjenta.

Jeśli problem tkwi w nadgarstku, pomocne będzie leczenie z zastosowaniem ultradźwięków, jonoforezy, tensów (eletroterapii) czy masażu.

Może się okazać, że konieczne będzie wykonanie dodatkowych badań diagnostycznych, które potwierdzą bądź wykluczą poszczególne schorzenia bądź posłużą poszerzeniu diagnostyki.

0.0
Ostatnia modyfikacja: -/-
mrowienie palców drętwienie palców drętwienie rąk

Nie ma jeszcze komentarzy