Kinesiotaping w ciąży – na co pomaga?

Okres ciąży, a także następującego bezpośrednio po porodzie połogu są bardzo trudnym czasem dla kobiecego ciała. Szereg zmian, jakie w nim zachodzą mogą powodować rozmaite dolegliwości, w tym również dotkliwy ból. Jak sobie z nimi radzić?

W walce z bólem – kinesiotaping

Mianem tym określa się oklejanie poszczególnych partii ciała specjalnymi plastrami, które maja za zadanie między innymi oddziaływać na zakończenia nerwowe, ale również – wywoływać prawidłową postawę. Skóra, podklejona plastrem, przestaje być aż tak plastyczna i, by uniknąć ciągnięcia, niejako wymusza na osobie obklejonej odpowiednią postawę.

Kurs kinesiotapingu w ciąży (https://www.movuto.pl/kinesiology-taping-w-ciazy) uczy dokładnie fizjoterapeutę, w jaki sposób pomóc ciężarnej kobiecie przeżyć ciążę bez bólu. Plastry stosuje się na różne części ciała – ważnym jest jedynie, by zabieg był wykonywany przez profesjonalistę, z użyciem dobrej jakości sprzętów. W ten sposób można mieć pewność, że przyniesie zamierzone efekty.

Gdzie można stosować plastry?

Kinesiotaping w ciąży można stosować na różne partie ciała, które bolą. Może to być między innymi kręgosłup, ale nie tylko. Wśród okolic szczególnie narażonych na dolegliwości bólowe w okresie ciąży wskazać można:

• miednicę (w związku z naturalnym procesem rozejścia spojenia łonowego),
  • część lędźwiową kręgosłupa (jako że w kolejnych tygodniach ciąży dochodzi do zmiany jego krzywizny),
  • inne części ciała, które doskwierają ciężarnej – w czasie ciąży doskwierać mogą różne części ciała w związku ze wzrostem elastyczności stawów.