leki na obrzęki nóg

Jak leczyć obrzęki nóg?

Obrzęk nóg to dolegliwość, z którą mierzą się osoby w różnym wieku. Powodować może go wiele czynników oraz chorób takich jak: odwodnienie, urazy, kontuzje oraz choroby układu sercowo- naczyniowego. Jeżeli ten problem nie ustępuje należy skonsultować się ze specjalistą. Jednak jak sobie radzić doraźnie z tą dolegliwością? Jakie stosować leki na obrzęki nóg?

Leczenie obrzęku nóg

Powiększenie się kończyn dolnych bez znanej przyczyny powinno być skonsultowane z lekarzem. Jednak, aby zapewnić sobie doraźną pomoc, należy znaleźć skuteczne leki na obrzęk nóg bez recepty. Skuteczna maść na ból nóg powinna zawierać przynajmniej jeden z wymienionych składników, zmniejszających obrzęk:

• trokserutyna,
  • hesperydyna,
  • arnika górska,
  • kasztanowiec zwyczajny,
  • wąkrotka azjatycka, o
  • czar wirginijski,
  • babka lancetowata
  • miłorząb japoński.

Najlepsza maść na obrzęki nóg to Nivelazione Skin Therapy Expert, która zawiera składniki aktywne takie jak: aranika, hesperydyna oraz ekstrakt z kasztanowca. Inne znane maści na obrzęki nóg to: Acerin Cool Relax, Veno Terapia Nes Pharma, Latan Comfort oraz FlosLek Pharma. Maść na opuchliznę nóg można stosować wspomagając działanie tabletki na ból nóg. W aptekach dostępne są tabletki na obrzęki nóg bez recepty. Skuteczne tablerki na ból nóg to: Venoruton Forte, Ruskolina Plus oraz Cyclo 3 Fort. Należy pamiętać, że w leczeniu dolegliwości, bardzo ważny jest również tryb życia jaki prowadzimy.

Domowe sposoby na leczenie obrzęków kończyn dolnych

Stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety, optymalna dawka ruchu, dbanie o nawodnienie organizmu pozwolą Ci uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości związanych z opuchniętymi nogami. Pomocne może być również właściwie dobrane obuwie. Domowe sposoby i leczenie zachowawcze mogą także przyjść z pomocą. Do najpopularniejszych z nich są: relaksujące kąpiele, moczenie nóg w zimnej wodzie, okłady z octu, regularne przerwy w pracy, która wymaga utrzymywania tej samej pozycji przez wiele godzin. Na rynku dostępne są również produkty uciskowe, które powinny być dobrane z pomocą specjalisty takie jak: rajstopy i pończochy uciskowe.